Υπάρχουν σε μας, υπάρχουν
ξόρκια πνευματικά, το όνομα του Κυρίου μας, και η δύναμις του σταυρού.
Αυτό το ξόρκι όχι μόνον βγάζει το φίδι από τη φωλιά του και το ρίχνει
στη φωτιά, αλλά θεραπεύει και τα τραύματα.
Αν όμως υπάρχουν και πολλοί που λέγουν
ότι δεν θεραπεύτηκαν, αυτό συνέβη από την ολιγοπιστία τους, όχι από την
αδυναμία εκείνου που αναφέραμε. Διότι και τον Ιησού άλλοι τον έσπρωχναν
και τον συνέθλιβαν από παν-τού και δεν κέρδιζαν τίποτε˙ η γυναίκα όμως
που έπασχε από αιμορραγία, χωρίς να αγγίση το σώμα Του, αλλά μόνο την
άκρη του ενδύματός Του ,σταμάτησε χρόνιες πληγές αιμάτων ( Ματθ. 9,
20-22 και Λουκ. 8, 43-48 ) . Αυτό το Όνομα είναι φοβερό και στους
δαίμονες και στα πάθη και στις ασθένειες.
Για το Όνομα λοιπόν αυτό ας καμαρώνουμε,
με αυτό ας οχυρώνουμε τον εαυτό μας. Με αυτό τον τρόπο και ο Παύλος
έγινε μεγάλος μολονότι είχε την ίδια φύσι με εμάς˙ όμως η πίστις τον
έκανε εντελώς διαφορετικό˙ και τόσο μεγάλη ήταν η υπεροχή της δυνάμεώς
του, ώστε και τα ενδύματά του να έχουν πολλή δύναμι (Πραξ. 19,12).
Για ποια απολογία λοιπόν θα είμαστε
άξιοι, όταν και οι σκιές και τα ενδύματα εκείνων έδιωχναν τον θάνατο,
ενώ οι δικές μας προσευχές δε σταματούν ούτε τα πάθη; Ποια είναι η
αιτία; Είναι η μεγάλη διαφορά της διαθέσεως. Τα φυσικά βέβαια δώρα είναι
ίσα και κοινά, αφού όμοια με μας και γεννήθηκε και μεγάλωσε και έζησε
στη γη και ανέπνευσε αέρα˙ ενώ στα άλλα ήταν πολύ μεγαλύτερος και
καλλίτερος από εμάς, δηλαδή στην προθυμία , στην πίστι, στην αγάπη.
Σπυρίδωνος Ιερομονάχου, Νέα Σκήτη Αγ. Όρους