Σάββατο 31 Οκτωβρίου 2020

ΕΚΤΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΔΕΝ ΕΝΕΡΓΕΙ Η ΧΑΡΙΣ

 Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος: Να μη λέμε τις αμαρτίες άλλων | proseuxi.gr


Γέροντας Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος


* Η Εκκλησία πιστεύει ότι είναι ο φορέας και ο ταμιούχος της Χάριτος.

* Δεν μπορούμε να δίνουμε τα Μυστήρια, παρά μόνο στούς έχοντες την πίστη την οποία έχουμε κι εμείς.

* Εκτός της Εκκλησίας δεν ενεργεί η Χάρις.

* Η Εκκλησία ονομάζει αγίους όχι εκείνους οι οποίοι έχουν αρετές, έχουν καλοσύνες, αλλά εκείνους οι οποίοι είναι κατοικητήρια του Αγίου Πνεύματος.

* Ο μοναχός για να βγεί από το μοναστήρι του για οτιδήποτε πρέπει να έχει του Ηγουμένου την ευλογία.

* Εάν επρόκειτο να γίνουν ιερείς και γυναίκες ο Κύριος μαζί με τούς Αποστόλους θα χειροτονούσε και μερικές απ᾽ αυτές. Είχε μαθήτριες πιστές που δεν Τον εγκατέλειψαν όταν οι Απόστολοί Του τον εγκατέλειψαν.

* Ο Κύριος είχε και μαθήτριες πιστές, αφοσιωμένες, αλλά δεν τους είπε: “Λάβετε πνεῦμα Ἅγιον, ἄν τινων ἀφῆτε τάς ἁμαρτίας ἀφίενται αὐτοῖς, ἄν τινων κρατῆτε κεκράτηνται” (Ἰωάννη 20, 23). Αυτά τα είπε στους Αποστόλους Του. Ο Κύριος δεν χειροτόνησε ιέρειες· χειρότόνησε ιερείς· χειροτόνησε άνδρες.

*Έχει και η γυναίκα το έργο της μέσα στην Εκκλησία· δεν είναι κατώτερο ον και αυτή. Και γι᾽ αυτήν ο Χριστός πέθανε. Και αυτή είναι προσωπικότης με δικαιώματα και με υποχρεώσεις, αλλά όχι για να υπηρετεί τό θυσιαστήριο.

* Αρκετές γυναίκες υπήρξαν και ισαπόστολοι, π.χ. η ισαπόστολος Νίνα, η Μαγδαληνή και άλλες γυναίκες για την διάδωση του Χριστιανισμού. Υπούργησαν στο έργο της διαδόσεως του Χριστιανισμού.

*Ο Κύριός μας είναι ιερεύς όχι κατά την τάξη Ααρών, δεν έχει δηλαδή την πρόσκαιρη και καταργούμενη ιερωσύνη της Π. Διαθήκης, αλλά είναι ιερεύς κατά την τάξη Μελχισεδέκ, κατά τη διαδοχή θα λέγαμε του Μελχισεδέκ. Και γι᾽ αυτό έχει την ιερωσύνη αδιάδοχο. Δεν έχει διαδόχους ο Κύριος. Προσέξτε το αυτό· δεν έχει διαδόχους. Έμεινε ιερεύς εις τον αιώνα, “Σύ ἱερεύς εἰς τόν αἰῶνα κατά τήν τάξιν Μελχισεδέκ”(Εβραίους 7, 17). Δεν θα φύγει ποτέ η ιερωσύνη, θα την έχεις πάντοτε. Και εμείς οι ιερείς δεν είμαστε διάδοχοι του Κυρίου, αλλά εκπρόσωποι του Κυρίου, φορεῖς της ιερωσύνης Του. Δέν έχουμε κάποια ιερωσύνη, την οποία πήραμε από τον Κύριο και Αυτός έπαψε να είναι Ιερεύς· έχουμε τήν ίδια ιερωσύνη του Κυρίου και είμαστε φορείς του δικού Του ιερατικού αξιώματος.