Του Πρωτοσυγκέλλου της Ι. Μ. Φωκίδος, Γέροντος Νεκταρίου Μουλατσιώτη
«Ζητείτε δε πρώτον την Βασιλείαν του Θεού… και ταύτα πάντα προστεθήσεται υμίν»
Αγαπητοί μου αδελφοί, ο Κύριος αφού συγκρότησε την ομάδα των πρώτων μαθητών Του, όπως μας λέγει ο Ευαγγελιστής Ματθαίος, ξεκίνησε να κηρύττει προς τον λαό του Θεού. Κηρύσσει ένα νέο τρόπο ζωής. Διδάσκει ότι ο άνθρωπος πρέπει να προσέχει την σκέψη του και τα μάτια του, διότι από εκεί ξεκινούν όλα τα αμαρτήματα τα οποία μαυρίζουν και μολύνουν όλο το ανθρώπινο σώμα.
Οι άνθρωποι πρέπει να ξεκαθαρίσουν τη θέση τους απέναντι στο Θεό. Δεν είναι δυνατόν να υπηρετεί ο άνθρωπος τον Θεό ενώ ταυτόχρονα εργάζεται και για τον διάβολο. Ο μαμωνάς, ο δαίμονας του χρήματος δεν επιτρέπεται να κυριαρχεί στις καρδιές των ανθρώπων που λέγουν ότι πιστεύουν στον Θεό. Όσοι λατρεύουν και κυνηγούν το χρήμα, ψεύδονται όταν λένε πως αγαπούν και τον Θεό. Ο Ιησούς Χριστός μας διασαφηνίζει το πώς είναι ο σωστός άνθρωπος του Θεού και το πώς είναι ο υποκριτής.
Ο Κύριος προτρέπει τους ανθρώπους να εμπιστεύονται πλήρως τον Θεό, ο οποίος φροντίζει λεπτομερώς τα πουλιά του ουρανού, ακόμη και τα λουλούδια. Δυστυχώς οι άνθρωποι εμπιστεύονται στην πραγματικότητα μόνο τον εαυτό τους, τις δυνατότητές τους, την δύναμή τους, το χρήμα που έχουν. Ακούμε συχνά πολλούς να λένε: Αν δεν έχω «πέντε ευρώ» στην άκρη, αν μου συμβεί κάτι, ποιος θα με κοιτάξει εμένα; Τι μαρτυρούν τα λόγια αυτά; Ότι εμπιστεύομαι μόνο τον εαυτό μου, τα χρήματά μου, τον δαίμονα του Μαμωνά.
Που είναι η εμπιστοσύνη μας στο Θεό, που δίδαξε ο Ιησούς Χριστός ότι πρέπει να έχουμε πρώτα, ως σωστοί χριστιανοί; Απουσιάζει η πίστη στο Θεό. Δεν πιστεύω ότι όταν διατρέξω έναν κίνδυνο Εκείνος σίγουρα θα με βοηθήσει, γι’ αυτό φροντίζω να έχω και κάποιο ποσό στην άκρη. «Αν δεν εργαστώ, θα με ταΐσει ο Θεός;» λέγουν πολλοί σύγχρονοι «χριστιανοί».
Έρχεται όμως ο ίδιος ο Χριστός και μας απαντά στο σημερινό Ευαγγελικό ανάγνωσμα: Ναι, θα σε ταΐσει ο Θεός. Δεν βλέπεις ότι ο Θεός φροντίζει ακόμη και τα πουλιά του ουρανού, αλλά και τα φυτά της γης; Πώς είναι δυνατόν να αδιαφορεί για σένα άνθρωπε, που είσαι το παιδί Του και έχεις αθάνατη ψυχή;
Βλέπετε, αδελφοί μου, ότι ο Ιησούς μας περιγράφει το πώς θέλει να είναι οι άνθρωποι που θα Τον ακολουθήσουν. Δεν τους θέλει να πατούν το ένα πόδι τους στη μια βάρκα και το άλλο πόδι σε άλλη. Εδώ μας παρουσιάζει έναν ανώτερο τρόπο ζωής. Μας διδάσκει να μην έχουμε καμία εμπιστοσύνη στον εαυτό μας και στις δυνατότητές μας. Θέλει όσοι Τον ακολουθούν να έχουν απόλυτη εμπιστοσύνη μόνο στο Θεό. Ξεκαθαρίζει τελείως τη θέση Του ο Ιησούς Χριστός για το πώς θέλει τους ανθρώπους που θα Τον ακολουθήσουν και θα βαπτιστούν στο όνομά Του. Ας ακούσουμε τι λέγει: «Εσείς να ζητάτε πρώτα την Βασιλεία του Θεού… και όλα τα υπόλοιπα θα τα προσθέτει ο Θεός στις οικογένειές σας».
Εμείς αδελφοί μου, που υποτίθεται ότι ακολουθούμε τον Χριστό, αφού βαπτιστήκαμε στο όνομά Του, ζούμε σύμφωνα με όσα μας δίδαξε ή ακολουθούμε τον κοσμικό τρόπο ζωής που ζουν οι υπόλοιποι άνθρωποι της κοινωνίας μας, ακόμα και οι άθεοι ή οι αιρετικοί;
Ποια σχέση, λέγει ο Ιησούς Χριστός, έχει το φως με το σκοτάδι; Καμία. Το αυτό ισχύει και για όσους με ακολουθούν. Καμία σχέση δεν μπορεί να έχει η ζωή του χριστιανού με την ζωή που κάνει ο κοσμικός και άθεος άνθρωπος. Δεν μπορείτε λέγει ο Χριστός να είστε και με τον Θεό και με τον δαίμονα του μαμωνά. Εσείς θα εμπιστεύεστε μόνο εμένα, και εγώ ως παιδιά μου θα σας φροντίζω. Καμία εμπιστοσύνη μην έχετε στον εαυτό σας, διότι αυτή γεννά το εγώ και το εγώ υπέρ του ανθρώπου. Ο εγωισμός είναι δαιμονικό σύμπτωμα και απομακρύνει τον Θεό από τον άνθρωπο. Αντιθέτως, η ταπείνωση Τον έλκει. Εμπιστευτείτε τον Θεό, ζητάτε πρώτα να κερδίζετε την Βασιλεία Του. Ζητάτε πρώτα να τηρείτε το θέλημά Του και όσα είναι για την σωτηρία της ψυχής σας και όλα τα υπόλοιπα θα σας τα δώσω ΕΓΩ, λέγει Κύριος Παντοκράτωρ, ο Θεός ημών. Αμήν.