Δευτέρα 22 Ιουνίου 2026

Πειραιώς: ''Μια δέσμη προσευχών από τις καρδιές μας και από τα χαμόγελά μας''

 veakio neolaia 1

Εκατοντάδες νέες και νέοι από τις Ενορίες της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς συμμετείχαν στην 39η Γιορτή Νεολαίας της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 21 Ιουνίου στο Βεάκειο Θερινό Θέατρο, παρουσία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιώς κ. Σεραφείμ και του Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Αχελώου κ. Νήφωνος.

Από τον πανέμορφο λόφο της Καστέλλας, όσοι παρευρέθηκαν στην εκδήλωση, καμάρωσαν τους νέους που συμμετείχαν παρουσιάζοντας παιδικές και νεανικές χορωδίες, παραδοσιακά χορευτικά συγκροτήματα, καθώς και θεατρικά δρώμενα αφιερωμένα στους Νεομάρτυρες, στην ηρωική έξοδο του Μεσολογγίου – με αφορμή τη συμπλήρωση 200 ετών από αυτήν -, στον Πειραιά, αλλά και στους Βουνίσιους και τους Θαλασσινούς της πατρίδας μας.

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ, κατά τον σύντομο χαιρετισμό του, αναφερόμενος αρχικά στο ότι φέτος είναι η 39η κατά σειρά Γιορτή Νεολαίας της τοπικής μας Εκκλησίας, σημείωσε πως «αναπέμπουμε από αυτόν εδώ τον φωτεινό χώρο μια δέσμη προσευχών στον Κύριό μας. Σε Εκείνον ο οποίος μας εμπνέει, μας οδηγεί, μας φωτίζει, μας περιθάλπει, μας αγιάζει, μας σώζει. Στον σωτήρα μας Ιησού Χριστό. Μια δέσμη προσευχών από τις καρδιές μας και από τα χαμόγελά μας».

«Αυτό το έργο, που με τόση αγάπη, ηρωισμό και δυναμισμό προσφέρει η Αγία μας Εκκλησία στις Νεανικές Συντροφιές όλη τη χρονιά, έχει σαν σκοπό να ενδυναμώσει, να χαριτώσει, να εμπνεύσει την πνευματική μας όραση, τον πνευματικό μας νου, αυτό το εσωτερικό μάτι που είναι η απόδειξη της αιωνίου προοπτικής μας», είπε στη συνέχεια, επισημαίνοντας πως «όπως υπάρχει αυτή η όραση για να βλέπουμε τα πράγματα τα επιστητά, τα κτιστά, έτσι μέσα μας υπάρχει μια άλλη όραση πνευματική. Είναι ο νους μας, αυτό το εσωτερικό μας μάτι, που μπορεί να εισδύει πέρα από την ύλη, πέρα από την υλική δημιουργία. Στις αρχές της Ιστορίας, στο τέλος της Ιστορίας. Σε κάθε τι που μπορεί να μας εμπνέει και να μας φωτίζει το Πνεύμα το Άγιο».

Και συνέχισε: «Το εσωτερικό μας μάτι» «εισδύει μέσα στο φως της αληθείας του αιωνίου Θεού και αποτελεί την επιβεβαίωση της αθανάτου ψυχής μας. Είναι εκείνο που αγωνιζόμεθα να καθαρίσουμε, να ενδυναμώσουμε, να φωτίσουμε ακόμη περισσότερο με την προσωπική μας αγωνία και τον προσωπικό μας αγώνα στις όμορφες αυτές συνάξεις των νέων μας και να τους ενσταλάξουμε αυτή τη φλόγα και τη ζέση να αποκτήσουν αυτό το πνευματικό μάτι, τον νου, ώστε να υπερβαίνουν την κτιστότητά τους και να εισδύουν στο ‘’Φως Χριστού’’ που ‘’φαίνει  πάσι’’.

«Θα ήθελα να αφιερώσουμε αυτή την εορτή φέτος σε αυτή την αναζήτηση και να συγχαρώ και να παρακαλέσω όλους μας να ζητήσουμε από τον Κύριό μας να μας χαρίσει αυτή την ευλογία», πρόσθεσε ο Σεβασμιώτατος, ευχόμενος προς όλους «η κατανόηση της Χάριτος του Θεού ας είναι η ευλογία αυτής της ωραίας εορτής και ας είναι και η εκζήτησή μας» όπως χαρακτηριστικά είπε.

«Παρακαλώ προσευχηθείτε να μας χαρίσει ο Πανάγιος Κύριός μας αυτή την έλλαμψη της Χάριτός Του για να μπορεί το πνευματικό μας μάτι, καθαρό από τα πάθη και την αχλή και τον δαιμονισμό του κόσμου της φθοράς και του θανάτου, να εισδύει στο φως, να εκλάμπεται, να φωτίζεται, να τελειούται», είπε ολοκληρώνοντας τον χαιρετισμό του, εκφράζοντας παράλληλα τις ευχαριστίες του σε όλους τους συντελεστές της εκδήλωσης.

Πιο συγκεκριμένα, εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του στους υπευθύνους του Γραφείου Νεότητος της τοπικής μας Εκκλησίας που είχαν το συντονισμό της διοργάνωσης και ιδιαιτέρως προς τον Διευθυντή του Γραφείου Νεότητος Θεοφιλέστατο Επίσκοπο Αχελώου κ. Νήφωνα, Βοηθό Επίσκοπο και Πρωτοσύγκελλο της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς, τον Πρωτοπρεσβύτερο Ιωάννη Παναγιώτου, Γενικό Αρχιερατικό Επίτροπο και Διευθυντή Εκδηλώσεων του Γραφείου Νεότητος, τον Δημήτρη Αλφιέρη, Διευθυντή του Ιδιαιτέρου του Γραφείου, του Γραφείου Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων, την Ασπασία Αθανασάκη – Θεοδώρου, Γραμματέα του Γραφείου Νεότητος, τον Πρωτοπρεσβύτερο Χαράλαμπο Κολτουκτσόγλου, Υποδιευθυντή Εκδηλώσεων, τους παρουσιαστές Πρωτοπρεσβύτερο Φανούριο Κατσαρό και Κώστα Δαντίλη, τους υπευθύνους ροής Πρωτοπρεσβύτερο Νικόλαο Βουρλάκο, Ευαγγελία Κονταξή και Γιώργο Πατσιά, καθώς και «στους αδελφούς μου συμπρεσβυτέρους που διακονούν το νεανικό έργο της Μητροπόλεως και βέβαια σε όλους εσάς, που είστε η ψυχή της Μητροπόλεως, που είστε η καρδιά μας και η απαντοχή μας και ο στέφανος της υπάρξεώς μας. Και στα αγαπημένα μας παιδιά που είναι το αύριο και το μέλλον μας και η ελπίδα της ζωής μας. Το δώρο του Θεού στην ύπαρξή μας».

Τέλος, ευχαρίστησε θερμά τον Δήμαρχο Πειραιά Γιάννη Μώραλη για τη δωρεάν παραχώρηση του Βεακείου Θεάτρου.

Αφού ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα παρουσίασης των ενοριών, στη σκηνή κλήθηκε ο Γενικός Αρχιερατικός Επίτροπος της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς, Πρωτοπρεσβύτερος Ιωάννης Παναγιώτου, προκειμένου να εκφράσει την αγάπη και την ευγνωμοσύνη όλων προς το πρόσωπο του Σεβασμιωτάτου, με αφορμή τη συμπλήρωση 20 ετών ευκλεούς Ποιμαντορίας του στην Ι. Μητρόπολη Πειραιώς.

Ο π. Ιωάννης εξέφρασε, αρχικά, ευχαριστίες προς τους κληρικούς και τους συνεργάτες της Μητροπόλεως για την αφοσίωση και την αγάπη με την οποία διακονούν την Εκκλησία, επισημαίνοντας ιδιαίτερα την παρουσία των νεότερων κληρικών που χειροτονήθηκαν κατά τη διάρκεια της 20ετούς Αρχιερατείας του Σεβασμιωτάτου στη Μητρόπολη Πειραιώς.

«Τα νέα παιδιά τα οποία βλέπετε να είναι κοντά μας, είναι οι κληρικοί που χειροτόνησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας στα 20 χρόνια ποιμαντορίας του», είπε χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας ότι η ενότητα και η προσφορά των μελών της τοπικής μας Εκκλησίας αποτελούν καρπό της πνευματικής καθοδήγησης του Σεβασμιωτάτου, τον οποίο χαρακτήρισε ποιμένα που υπηρετεί με συνέπεια, αγάπη και αίσθημα ευθύνης το εκκλησιαστικό του έργο.

«Αυτό δείχνει την αγάπη, δείχνει την ενότητα, δείχνει την πιστότητα όχι στο πρόσωπο του Επισκόπου, αλλά στο πρόσωπο του Χριστού. Γιατί ο Επίσκοπος είναι ‘’εις τύπον και τόπον Χριστού’’», επεσήμανε, υπογραμμίζοντας παράλληλα πως «καθοδηγεί με σεμνότητα, με αγάπη, με ιεροπρέπεια». «Ορθοτομεί. Είναι αυτός που λέγει πάντα την αλήθεια. Είναι αυτός που κατακεραυνώνει όταν πρέπει. Είναι αυτός που μιλά», συμπλήρωσε.

Στη συνέχεια κάλεσε τον Θεοφιλέστατο Επίσκοπο Αχελώου κ. Νήφωνα, βοηθό Επίσκοπο και Πρωτοσύγκελλο της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς, ο οποίος αναφερόμενος στη συμπλήρωση 20 ετών Αρχιερατικής διακονίας του Σεβασμιωτάτου στην τοπική μας Εκκλησία, σημείωσε πως η εικοσαετής αυτή ποιμαντορία χαρακτηρίστηκε από αγώνες, θυσίες και συνεχή προσφορά προς το ποίμνιο της Μητροπόλεως, ενώ έκανε λόγο για τη σημαντική συμβολή του ως πνευματικού πατέρα, διδασκάλου και θεματοφύλακα της εκκλησιαστικής ενότητας και της ορθόδοξης πίστης.

«Γίνατε για εμάς ο στοργικός πατέρας. Γίνατε για εμάς ο καθοδηγητής, ο διδάσκαλος εις Χριστόν. Γίνατε για εμάς ο Λειτουργός του Υψίστου, των Μυστηρίων της Εκκλησίας μας. Γίνατε για εμάς ο θεματοφύλακας της πίστεως και της ενότητος της Εκκλησίας μας», είπε χαρακτηριστικά ο Θεοφιλέστατος και συνέχισε: «Εμείς, ανταποκρινόμαστε στο κάλεσμα και στην προσταγή του Αγίου Ιγνατίου του Θεοφόρου που λέει ότι όπου είναι ο Επίσκοπος εκεί πρέπει να είναι και το πλήθος της Εκκλησίας, το πλήθος των πιστών», «ανταποκρινόμαστε στη δική σας αγάπη, στη δική σας στοργή και με απόλυτη εμπιστοσύνη σάς κυκλώνουμε κλήρος και λαός για να μας οδηγήσετε ως μια ενότητα στη Βασιλεία των Ουρανών».

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο Θεοφιλέστατος στην αρμονική συνεργασία του Σεβασμιωτάτου με τους κληρικούς της Ιεράς Μητροπόλεως, σημειώνοντας πως το έργο που επιτελείται στις Ενορίες αποτελεί καρπό αυτής της ουσιαστικής σχέσης. «Εσείς εμπνέετε και οι Πατέρες εργάζονται στις Ενορίες και αυτό φάνηκε σήμερα με τον καλύτερο τρόπο», είπε χαρακτηριστικά.

Τέλος, προσφέρθηκε στον Σεβασμιώτατο μία Αρχιερατική Ποιμαντορική Ράβδο, ως ένδειξη υιικής αγάπης και ευγνωμοσύνης, την οποία του πρόσφεραν συμβολικά ο πρώτος κληρικός που χειροτόνησε ως Μητροπολίτης Πειραιώς και οι δύο τελευταίοι Πρεσβύτεροι.

Με εμφανή συγκίνηση ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ, εξέφρασε για μία ακόμη φορά τη βαθιά ευγνωμοσύνη του και «ουρανομήκες ‘’ευχαριστώ’’ στον Κύριο μας», όπως χαρακτηριστικά είπε, για την ευλογία να διακονεί επί δύο δεκαετίες την τοπική Εκκλησία, υπογραμμίζοντας ότι κάθε έργο και κάθε προσφορά στην Εκκλησία αποτελούν καρπό της Θείας Χάριτος και όχι προσωπικό επίτευγμα.

«Όλα είναι δώρα που πηγάζουν από την άφατη αγάπη Του, από την απερινόητη στοργή Του, από την άχραντη μακροθυμία Του, από την άσπιλη και πανακήρατη και παναγία καρδία Του, η οποία μας αγκαλιάζει όλους χωρίς καμία εξαίρεση», τόνισε, επισημαίνοντας παράλληλα πως η διακονία του Επισκόπου είναι μια μεγάλη ευθύνη, την οποία προσπαθεί να επιτελεί με ταπείνωση και αγάπη προς τον λαό του Θεού.

Ευχαριστώντας τον κλήρο και τον λαό για τη στήριξη, την εμπιστοσύνη και την αγάπη που του έχουν δείξει όλα αυτά τα χρόνια, ευχήθηκε ο Θεός να ευλογεί και να ενισχύει πνευματικά όλους τους πιστούς, επισημαίνοντας παράλληλα τη σημασία της χριστιανικής μαρτυρίας και της προσφοράς προς τον συνάνθρωπο.

«Σας αντιπροσφέρω στον Κύριο και Θεό μας και Του ζητώ να σας περισκέπει πάντοτε και να σας αγιάζει και να πληροφορεί τις καρδιές σας για την απερινόητη αγάπη Του και για τη μεταφυσική αναγωγή των πράξεών σας», είπε ολοκληρώνοντας τις ευχαριστίες του ο Σεβασμιώτατος, ευχόμενος «ο Κύριος να σας περισκέπει και να σας χαρίζει όλα τα αγαθά Του και να σας δίδει την παρουσία Του στις καρδιές σας και να στέλνει το πνεύμα Του το Άγιο να σας καταρτίζει και να σας καταξιώνει πάντοτε».

Τέλος,  αναφερόμενος στο δώρο που του προσφέρθηκε, σημείωσε ότι αυτό θα ενταχθεί στο κειμηλιαρχείο της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς, ως περιουσία της τοπικής Εκκλησίας και των πιστών.

Όλοι οι συμμετέχοντες στην εκδήλωση, μαζί με την ευλογία και τις ευχές του Σεβασμιωτάτου για «καλό καλοκαίρι», έλαβαν ως αναμνηστικό δώρο, ένα καπέλο, από την 39η Γιορτή Νεολαίας, ενώ η όλη εκδήλωση ολοκληρώθηκε με κοινό χορευτικό πρόγραμμα όλων των Ενοριών που συμμετείχαν και τίτλο «Ας κρατήσουν οι χοροί»!

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ