Σάββατο 4 Ιουνίου 2016

ΑΛΗΘΕΙΑ ΔΕΝ ΞΕΡΕΤΕ Κ.ΥΠΟΥΡΓΕ ΤΙ ΦΤΑΙΕΙ;


  Του Μητροπολίτου Πατρών κ. Χρυσοστόμου.

 Μιλώντας σε εκδήλωση στην Καλλιθέα ο Υπουργός Παιδείας κ. Φίλης και ερωτηθείς από Φιλόλογο Καθηγήτρια περί του μαθήματος των Αρχαίων Ελληνικών είπε μεταξύ άλλων τα εξής: «…Γιατί τα παιδιά μας δεν μιλάνε καλά σήμερα Ελληνικά; Κάτι φταίει. Δεν ξέρω τι…».
            Nαι κ. Υπουργέ, αλήθεια είναι αυτό που είπατε. Έχετε δίκηο. Κάτι φταίει όντως που τα παιδιά σήμερα όχι απλώς δεν μιλάνε καλά τα Ελληνικά, αλλά δεν ξέρουν Ελληνικά. Όμως δεν συμφωνούμε με το, « δεν ξέρω τι φταίει». Πιστεύω ότι και σείς ξέρετε και όλοι μας. Ίσως τα παρακάτω που, με συνείδηση ευθύνης, σημειώνομε βοηθήσουν να θυμηθούμε κάποια πράγματα η μάλλον να παραδεχθούμε κάποιες αλήθειες μήπως και συβάλλομε θετικά στην πνευματική ανόρθωση αυτού του τόπου.
            Όχι μόνο δεν γνωρίζουν τα παιδιά, να μιλάνε Ελληνικά, αλλά ουδεμίαν σχέσιν έχουν με την ουσία και τα νοήματα που απορρέουν από τα κείμενα, αφού ένεκα της αγνοίας των λέξεων, ουδέν ενδιαφέρον παρουσιάζουν (τα κείμενα) για τους συγχρόνους νέους.
            Πως θα γνωρίζουν τα παιδιά να μιλάνε σωστά τα Ελληνικά, αφού το Εκπαιδευτικό σύστημα πάσχει από τη βάση του;
            Δεν γνωρίζετε κ. Φίλη, ότι τα τελευταία χρόνια, μάλλον τις τελευταίες δεκαετίες, τα Εκπαιδευτικά συστήματα διεδέχοντο το ένα το άλλο, ως να ήτο υποκάμισσα; Και τούτο γινόταν ερήμην των ακαταλύτων και παγκοσμίων κοινών και παραδεδεγμένων παιδαγωγικών αξιών και εις βάρος της γλώσσης και της εν γένει πνευματικής ταυτότητος της πατρίδος μας.
Τα παιδιά δεν γνωρίζουν Ελληνικά, από τότε που κάποιοι ανθέλληνες, ημέτεροι και ξένοι κατέστρεψαν την Ελληνική γλώσσα, την απομείωσαν και απέκοψαν από τις ρίζες και την ετυμολογία της τους Έλληνες.
            Τα παιδιά δεν γνωρίζουν να μιλάνε Ελληνικά, από τότε που κατηργήθη η ορθογραφία και η εκμάθησή της κατά τον σωστό τρόπο, ως και το συντακτικό στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, όπου τίθενται οι βάσεις και εν συνεχεία στην δευτεροβάθμια.
            Κάνετε κ. Υπουργέ μια σύγκριση με ανθρώπους παλαιοτέρας γενεάς, της δικής σας λ.χ. της δικής μας, αφού μάλλον είμαστε της ιδίας εποχής, με τα παιδιά του σήμερα, ώστε να διαπιστώσετε την διαφορά, ως προς την γνώσιν και την χρήση της Ελληνικής γλώσσης και την εμβάθυνση στα νοήματα.
            Γιατί εσείς και μείς κ. Υπουργέ, χρησιμοποιούμε σωστά την Ελληνική γλώσσα και τα παιδιά μας όχι; Μήπως εμείς διαθέτομε περισσότερο μυαλό, από τους συγχρόνους νέους; Νομίζω ότι ο δείκτης νοημοσύνης των παιδιών μας, είναι αρκετά, η μάλλον πολύ υψηλός σήμερα.
            Βάλτε το χέρι στην καρδιά κ. Υπουργέ, και σείς και όσοι πριν από σας πέρασαν από αυτόν τον θώκο και θα διαπιστώσετε, ότι έγιναν εγκληματικά λάθη εις βάρος της παιδείας γενικώς, διότι εξυπερετήθησαν μέσα από την παιδεία, (εύκολος γαρ στόχος πάντοτε) ποικίλα συμφέροντα, πολιτικά, ιδεολογικά κ.α.
            Πως θέλετε κ. Υπουργέ να γνωρίζουν τα παιδιά μας να μιλάνε Ελληνικά, αφού δεν έμαθαν καν πόσα γράμματα έχει η ελληνική αλφάβητος;
Και επειδή ανεφέρθητε και στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών, επιτρέψατέ μας να σημειώσωμε τα εξής. Πως προήλθε η νεολληνική γλώσσα; Έτσι προέκυψε από το πουθενά; Πιστεύομε ότι γνωρίζετε καλώς ότι η νεοελληνική γλώσσα είναι συνέχεια της όλης γλωσσικής πορείας του τόπου μας από των αρχαιοτάτων χρόνων μέχρι σήμερα. Σημασία δεν έχει μόνο πόσες ώρες θα διδάσκωνται τα παιδιά το εν λόγω μάθημα, αλλά το πως, το γιατί και από ποιους θα διδάσκεται το μάθημα.
            Πως θέλετε να γνωρίζουν τα παιδιά να μιλάνε Ελληνικά, αφού αγνοούν το «έτυμον» των λέξεων και φτώχυνε το λεξιλόγιό τους; Έχετε ακούσει κάτι για την λεξιπενία των σημερινών Ελλήνων;
            Ποιος ύψωσε το ανάστημά του, απέναντι στο έγκλημα που συντελέστηκε κατά καιρούς με την κατακρεούργηση της γλώσσας μας, μάλιστα κατά τρόπο δόλιο και υποχθόνιο (κατάργηση πνευμάτων, ορθογραφίας γενικώς κ.λ.π.); Σας παραπέμπω να διαβάσετε τι έγινε στην Ισπανία, όταν κάποιοι «προοδευτικοί» επεχείρησαν να προτείνουν να καταργηθή ένα σημαδάκι από την γλώσσα της χώρας. Ξεσηκώθηκε η Ακαδημαική Κοινότητα, αντέδρασε όλος ο πνευματικός κόσμος, γιατί εκείνοι γνωρίζουν ότι η γλώσσα είναι όχι παρελθόν, αλλά ζωντανό παρόν και οριοθετεί την πορεία του μέλλοντος. Το ίδιο έγινε και στην Γαλλία, σε παρόμοια περίπτωση.
            Εύστοχα ο ιστορικός και συγγραφεύς Σαράντος Καργάκος έχει αναφέρει: «Η Ελληνική γλώσσα πεθαίνει στο στόμα των Ελλήνων». Χάνεται η γλώσσα; Χάνεται η εθνική ενότης. Χάνεται η γλώσσα; Χάνεται ο τρόπος σκέψεως, ο τρόπος έκφρασης, ο τρόπος πολιτικής στάσης όπως τα έζησαν οι Έλληνες διαχρονικά με την ιδιαιτερότητά τους και την ταυτότητά τους. Ξέρετε τι σημαίνει αυτό; Αυτό σημαίνει ότι μπαίνομε στο περιθώριο της Ιστορίας.
            Αυτό ήθελαν να επιτύχουν όσοι εμίσησαν και μισούν την Ελλάδα. Μας οδήγησαν να μισήσωμε την «ψυχή μας», την γλώσσα μας, την ρίζα μας, το αίμα μας, την ιστορία μας.
 Για να ανορθωθή η «πεπτωκυία σκηνή» κ. Υπουργέ, δεν χρειάζονται ευχολόγια, ανούσιες συζητήσεις κ.λ.π. Χρειάζεται τόλμη και θυσία. Χρειάζεται κάποιος να έχη την παλληκαριά να πη την αλήθεια για το κακό που συντελέστηκε και συντελήτε τόσα χρόνια στην Πατρίδα μας. Και για να υπάρξουν αυτά πρέπει να υπάρχη αγάπη για τον τόπο μας και όχι υπακοή σε ξένες σειρήνες που θέλουν μια Ελλάδα, χώρα αγραμμάτων ώστε να ελέγχεται εύκολα.
            Σε ποια χώρα του κόσμου έχομε παραγωγή αγραμμάτων από τα σχολεία; Αυτό δυστυχώς συμβαίνει τα τελευταία χρόνια στην Πατρίδα μας.
            Γιατί ανθεί η παραπαιδεία; Γιατί δεν προσφέρεται στα σχολεία η αληθινή παιδεία;
            Αν λειτουργεί έτσι το σύστημα, σε τι χρειάζεται κ. Υπουργέ η δημόσια Εκπαίδευση;
            Ποιος άραγε θα έχη το σθένος, με οποιοδήποτε κόστος να γυρίση «πίσω», ώστε να καταδείξη εν τοις πράγμασι, την αξία της γλώσσης και να αφήση στην ιστορία το στίγμα του ως αληθινά προοδευτικός;
            Και κάτι άλλο κ. Υπουργέ. Συνέφερε διαχρονικά κάποιους σ’ αυτόν τον τόπο να μη γνωρίζουν τα παιδιά Ελληνικά, ώστε να αγνοούν όχι απλώς πως γράφεται, αλλά τι σημαίνει η λέξη «μητραλοίας» και τόσες άλλες λέξεις…
            Όσοι περάσαμε από τα Σχολεία ως εκπαιδευτικοί δυνάμεθα να γνωρίζωμε ποιος σκότωσε την μακροβιότερη γλώσσα στον κόσμο. Γνωρίζομε γιατί τα παιδιά χρησιμοποιούν την λεγομένη «αργκό». Γνωρίζομε γιατί τα παιδιά αδυνατούν να εκφέρουν μια συγκεκριμένη σκέψη. Όλοι μας έχομε τεράστια ευθύνη έναντι αυτού του θέματος και πολλών άλλων.
            Φτωχύναμε ηθελημένα και ως προς την γλώσσα μας.
            Ας ζητήσωμε συγγνώμη από τα παιδιά μας και ας εργαστούμε, με σύστημα, με ευθύνη και ευσυνειδησία για να σώσωμε ο, τι απέμεινε.
Η γλώσσα μας είναι ενιαία. Είναι ένα ρυάκι με γάργαρο νερό που από την πηγή έχει συνεχή και αδιάκοπο ροή. Αν κόψης τη ροή αυτού του ζωντανού ύδατος προκαλείται συμφορά και καταστροφή.
            Όσο για τα όσα είπατε περί του μαθήματος των θρησκευτικών θα επανέλθωμε. Ήδη η Ιερά Σύνοδος ανεφέρθη σχετικώς στο Δελτίο Τύπου της Συνεδρίας της 2.6.2016.