Ο
Μητροπολίτης Μεσογαίας Νικόλαος αφαίρεσε την άδεια λειτουργίας από το
εκκλησάκι της Παναγίας Καταφυγιωτισσας που βρίσκεται κοντά στο
Σούνιο.Είναι απαράδεκτες οι τοιχογραφίες του Μυταρά..Πράγματι
τερατουργηματα..!
Η αγιογραφία ειναι κατι εντελως διαφορετικο απο μια καλλιτεχνικη έκφραση, απο μια ωραια ζωγραφια, δεν ειναι εικαστικη παρέμβαση. Είναι εντελως διαφορετική απο την ζωγραφικη. Η αγιογραφια ειναι προσευχη με ολη την ιερη σημασια αυτης της λεξης. Είναι το Ευαγγέλιο και το σύμβολο της Πίστης μας, είναι οι παραδόσεις της εκκλησίας μας. Τίποτα δεν μπαίνει τυχαία σε μια αγιογραφία. Ολα έχουν τον δικό τους συμβολισμο. Οτιδήποτε και πέρα από ο,τι ορίζει η Πιστη μας, είναι αίρεση και βεβήλωση.
Η αγιογραφία ειναι κατι εντελως διαφορετικο απο μια καλλιτεχνικη έκφραση, απο μια ωραια ζωγραφια, δεν ειναι εικαστικη παρέμβαση. Είναι εντελως διαφορετική απο την ζωγραφικη. Η αγιογραφια ειναι προσευχη με ολη την ιερη σημασια αυτης της λεξης. Είναι το Ευαγγέλιο και το σύμβολο της Πίστης μας, είναι οι παραδόσεις της εκκλησίας μας. Τίποτα δεν μπαίνει τυχαία σε μια αγιογραφία. Ολα έχουν τον δικό τους συμβολισμο. Οτιδήποτε και πέρα από ο,τι ορίζει η Πιστη μας, είναι αίρεση και βεβήλωση.
Βάλτε και μπουζούκια και βιολιά και συμφωνικές, όπως γίνεται τελευταία. Κανείς δεν σας ενοχλεί. Κι αφήστε κατά μέρος τις ορθόδοξες χριστιανικές εκκλησίες όπως είναι.Κανένας δεν έρχεται με το ζόρι στον χριστιανισμό.
Δεν γίνεται και να διαφωνείς με τον χριστιανισμό και να μην είσαι χριστιανός και να θέλεις να αλλαξεις ό,τι δεν σου αρεσει.
Κάντε κάτι άλλο δικό σας και φωνάξτε να σας το ζωγραφίσουν ζωγραφοι και όποιος άλλος θέλει,δεν σας το απαγορεύει κανείς.
Βρείτε και πώς θα το ονομάσετε όλο αυτό κι όλα καλά.
Μην τα τσουβαλιάζετε όλα στα πλαίσια του συγκρητισμού και του οικουμενισμού.
Η
ορθόδοξη Ανατολική εκκλησία είναι μια κι όποιος θέλει ακολουθεί. Η
ορθοδοξία έχει απροσμετρητο βάθος και δυστυχώς κρίνεται εντελώς
επιφανειακά από τους αδαείς.
Κι όποιοι απο εσας θέλετε σοβαρά να μαθετε τί ακριβως ειναι ο χριστιανισμος, ασχοληθείτε σοβαρά και αρχίστε απο το μηδεν. Δεν γινεται ξαφνικα να πάτε απο το μηδεν στο εκατό .
Αυτό απαιτει καλη προαιρεση, ωριμοτητα και χρόνο .
Η σχέση ενός ανθρώπου με τον χριστιανισμό, δεν ειναι ένα αλισβερίσι φτηνό, ούτε κακέκτυπη αντιγραφή συμπεριφορών.
Είναι βαθύτατα προσωπική η σχέση, είναι σχέση ζωής.
(Katerina Dimopoulou)
Σε ένα Ιερό Ναό, όπως και είναι Ιερός ο Οίκος του Θεού, οφείλουμε να σεβόμαστε τον χώρο και φυσικά τον Θεό.
Υπάρχει για το κάθετο μια τάξη, μια σειρά.
Ναι μεν ο Μυταράς είναι αγαπητός ως καλλιτέχνης, δεν έχουν όμως θέση τα έργα τέχνης σε έναν Ιερό Ναό.
Ο κάθε ευσυνείδητος ορθόδοξος χριστιανός, θα έπρεπε να λυπάται για αυτή την βεβήλωση του χώρου.
Ακόμα και στις Ιερές Εικόνες και στις Αγιογραφίες υπάρχει τυπικό και τάξη.
Αλίμονο αν τά ισοπεδώνουμε όλα χάριν της τέχνης ή της αγάπης ή οτιδήποτε άλλου. Τότε βρισκόμαστε και οι ίδιοι σε αταξία και αιρετίζουμε , αφού δεν δεχόμαστε τα όσα μάς δίδαξε ο Θεός και μάς μετέφεραν οι Άγιοι Πατέρες της Ορθοδοξίας με τον φωτισμό του Αγίου Πνεύματος.
Ας προσέξουμε και τούτο, ο σατανάς δεν θα αδειάσει τις εκκλησίες, αλλά θα διαστρέψει την ορθή πίστη και την ορθή λατρεία που μάς παραδόθηκε από τον Κύριο και τους Αγίους μας.
Ένα περισσότερο λοιπόν είναι αναγκαίο και απαραίτητο στην εποχή μας να διαφυλάξουμε το Ορθό σε καθετί που αφορά στην πίστη μας.
Χωρίς φανατισμούς και θεατρινισμούς, αλλά και χωρίς ανεκτικότητα σε καθετί ξένο και ανάρμοστο προς την Ορθοδοξία.
Καλή φώτιση σε όλους μας, συν Θεώ,Αμήν
Κωνσταντίνος Σύμπουρας
Κι όποιοι απο εσας θέλετε σοβαρά να μαθετε τί ακριβως ειναι ο χριστιανισμος, ασχοληθείτε σοβαρά και αρχίστε απο το μηδεν. Δεν γινεται ξαφνικα να πάτε απο το μηδεν στο εκατό .
Αυτό απαιτει καλη προαιρεση, ωριμοτητα και χρόνο .
Η σχέση ενός ανθρώπου με τον χριστιανισμό, δεν ειναι ένα αλισβερίσι φτηνό, ούτε κακέκτυπη αντιγραφή συμπεριφορών.
Είναι βαθύτατα προσωπική η σχέση, είναι σχέση ζωής.
(Katerina Dimopoulou)
Σε ένα Ιερό Ναό, όπως και είναι Ιερός ο Οίκος του Θεού, οφείλουμε να σεβόμαστε τον χώρο και φυσικά τον Θεό.
Υπάρχει για το κάθετο μια τάξη, μια σειρά.
Ναι μεν ο Μυταράς είναι αγαπητός ως καλλιτέχνης, δεν έχουν όμως θέση τα έργα τέχνης σε έναν Ιερό Ναό.
Ο κάθε ευσυνείδητος ορθόδοξος χριστιανός, θα έπρεπε να λυπάται για αυτή την βεβήλωση του χώρου.
Ακόμα και στις Ιερές Εικόνες και στις Αγιογραφίες υπάρχει τυπικό και τάξη.
Αλίμονο αν τά ισοπεδώνουμε όλα χάριν της τέχνης ή της αγάπης ή οτιδήποτε άλλου. Τότε βρισκόμαστε και οι ίδιοι σε αταξία και αιρετίζουμε , αφού δεν δεχόμαστε τα όσα μάς δίδαξε ο Θεός και μάς μετέφεραν οι Άγιοι Πατέρες της Ορθοδοξίας με τον φωτισμό του Αγίου Πνεύματος.
Ας προσέξουμε και τούτο, ο σατανάς δεν θα αδειάσει τις εκκλησίες, αλλά θα διαστρέψει την ορθή πίστη και την ορθή λατρεία που μάς παραδόθηκε από τον Κύριο και τους Αγίους μας.
Ένα περισσότερο λοιπόν είναι αναγκαίο και απαραίτητο στην εποχή μας να διαφυλάξουμε το Ορθό σε καθετί που αφορά στην πίστη μας.
Χωρίς φανατισμούς και θεατρινισμούς, αλλά και χωρίς ανεκτικότητα σε καθετί ξένο και ανάρμοστο προς την Ορθοδοξία.
Καλή φώτιση σε όλους μας, συν Θεώ,Αμήν
Κωνσταντίνος Σύμπουρας
Σάς
μεταφέρω τήν γνώμη καί τήν άποψη ενός Μεγάλου Έλληνα Αγογράφου με
σπουδές καί πτυχίο απο τήν Ecole Politechnique τών Παρισίων καί μέ
τεράστιο έργο τόσο στήν Ελλάδα, όσο καί στό εξωτερικό. Το όνομα του δέν
θα το αναφέρω, γιατί δέν έχω τήν άδεια του.
« Οταν οι "έντεχνοι" εικαστικοί κατηγορούν την βυζαντινή αγιογραφία ως "νεκρή τέχνη" και όταν το ίδιο το Εικαστικό Επιμελητήριο κατατάσσει τους αγιογράφους στους "Διακοσμητές", αυτοί οι κύριοι δεν έχουν κανένα δικαίωμα να γελοιοποιούν περεταίρω την Τέχνη μας και πάνω απ' όλα, να τερατογραφούν έναν Ιερό Ναό.
Συγχαρητήρια στον Μεσογαίας. Η αγιογράφηση ενός ιερού ναού πρέπει να εξυπηρετεί την Λειτουργική του ζωή, όσο πρωτότυπη και να είναι, δεν είναι αυτοσχεδιασμός. Θα τολμούσε ο Μυταράς να φτιάξει έναν Παρθενώνα χωρίς άγαλμα της Αθηνάς; Ή χωρίς βωμό; Έφτιαξε όμως μια εκκλησία χωρίς Δεσποτικές εικόνες (του τέμπλου)
Όσο για το επίπεδο της δουλειάς του... Παιδακι δέκα ετών θα τα έκανε καλύτερα. Αυτή η τοιχογραφία είναι ύβρις ΠΡΩΤΑ προς την Τέχνη και μετά προς την θρησκεία».(Από σχόλιο στο Facebοok)
* * *
Κάθε πράγμα είναι Ωραίο οταν είναι κατα πως σημαίνει η λεξη Ωραίο. Δηλαδή στον κατάλληλο ιδανικό χώρο και χρόνο! Εκεί που αρμόζει και ταιριάζει και είναι λειτουργικό, χρηστικό και αρμονικό με το περιβάλλον του. Η δική μου αισθητική Αυτό λέει. Συνεπώς δεν χωράνε αφηρημένα και αλλοτρια καλλιτεχνηματα, σε μια ορθοδοξη εκκλησία ειτε την ζωγράφισε ο Μυταράς, είτε ο Φασιανός, είτε ο Μιχάλης ο Άγγελος . Και το λέω εγώ ενώ έχει εθιστεί το μάτι μου στους ζωγραφικους πίνακες στους ναους του νησιού μας και δεν είμαι ας πούμε μεγαλωμένος αυστηρα και εγκλωβισμένος μέσα στην πατροπαραδοτη ανατολική αγιογράφηση. Συνεπώς τα ψευτοκουλτουριάρικα και η διαρκής μνημόνευση της Υψηλής Τέχνης από τιμητές της δήθεν ανοιχτωσύνης να πάψουν. Ο Μυταράς στις γκαλερί και τα σαλόνια. Εκεί άλλωστε μεγαλύνεται η προσωπική του Τέχνη και δεν μοιάζει κακούργημα και ανορθογραφία.
« Οταν οι "έντεχνοι" εικαστικοί κατηγορούν την βυζαντινή αγιογραφία ως "νεκρή τέχνη" και όταν το ίδιο το Εικαστικό Επιμελητήριο κατατάσσει τους αγιογράφους στους "Διακοσμητές", αυτοί οι κύριοι δεν έχουν κανένα δικαίωμα να γελοιοποιούν περεταίρω την Τέχνη μας και πάνω απ' όλα, να τερατογραφούν έναν Ιερό Ναό.
Συγχαρητήρια στον Μεσογαίας. Η αγιογράφηση ενός ιερού ναού πρέπει να εξυπηρετεί την Λειτουργική του ζωή, όσο πρωτότυπη και να είναι, δεν είναι αυτοσχεδιασμός. Θα τολμούσε ο Μυταράς να φτιάξει έναν Παρθενώνα χωρίς άγαλμα της Αθηνάς; Ή χωρίς βωμό; Έφτιαξε όμως μια εκκλησία χωρίς Δεσποτικές εικόνες (του τέμπλου)
Όσο για το επίπεδο της δουλειάς του... Παιδακι δέκα ετών θα τα έκανε καλύτερα. Αυτή η τοιχογραφία είναι ύβρις ΠΡΩΤΑ προς την Τέχνη και μετά προς την θρησκεία».(Από σχόλιο στο Facebοok)
* * *
Κάθε πράγμα είναι Ωραίο οταν είναι κατα πως σημαίνει η λεξη Ωραίο. Δηλαδή στον κατάλληλο ιδανικό χώρο και χρόνο! Εκεί που αρμόζει και ταιριάζει και είναι λειτουργικό, χρηστικό και αρμονικό με το περιβάλλον του. Η δική μου αισθητική Αυτό λέει. Συνεπώς δεν χωράνε αφηρημένα και αλλοτρια καλλιτεχνηματα, σε μια ορθοδοξη εκκλησία ειτε την ζωγράφισε ο Μυταράς, είτε ο Φασιανός, είτε ο Μιχάλης ο Άγγελος . Και το λέω εγώ ενώ έχει εθιστεί το μάτι μου στους ζωγραφικους πίνακες στους ναους του νησιού μας και δεν είμαι ας πούμε μεγαλωμένος αυστηρα και εγκλωβισμένος μέσα στην πατροπαραδοτη ανατολική αγιογράφηση. Συνεπώς τα ψευτοκουλτουριάρικα και η διαρκής μνημόνευση της Υψηλής Τέχνης από τιμητές της δήθεν ανοιχτωσύνης να πάψουν. Ο Μυταράς στις γκαλερί και τα σαλόνια. Εκεί άλλωστε μεγαλύνεται η προσωπική του Τέχνη και δεν μοιάζει κακούργημα και ανορθογραφία.
π.Panteleimon Krouskos